Ühiskond & kultuur

Juulist 2022 paigaldatakse Euroopas autodele sõitu salvestavad “mustad kastid”

Alates käesoleva aasta suvest peavad Euroopa Liidus müüdavad autod olema varustatud alaliselt sõiduvahendi liikumist salvestavate seadmetega, mille andmed on kättesaadavad politseiametitele.

Euroopa Liit on kohustanud kõiki autotootjaid alates 2022. aasta 6. juulist varustama oma autosid “mustade kastidega”, mis koguvad kokku kõik auto sõiduandmed selle ekspluatatsiooniaja vältel. Süsteemi ei ole auto omanikul võimalik välja lülitada.  

Valitsused tungivad üha jõulisemalt kodanike privaatsfääri, elimineerides samm-sammult inimeste vabaduse aluseks olevat personaalset autonoomiat.

Euroopa Liidus müüdavad autod peavad alates 2022. aasta juulist olema varustatud ka juhti kiiruse ületamisest teavitava süsteemiga “ISA” (Intelligent Speed Assistance), mis hetkel veel ei piira automaatselt masina sõidukiirust lubatud piirkiiruse piiresse, ent millele vastava funktsiooni sisse programmeerimine on tehniliselt väga lihtsasti teostatav ning tõenäoline samm juba lähitulevikus.

Must kast salvestab pidevalt auto liikumiskiirust, pidurdussüsteemi toimimist, rooli pöördenurka, auto kaldenurka ning sõiduki turvavööde kasutamist. Musta kasti poolt salvestatavad andmed on kättesaadavad õiguskaitseorganitele, kuid mitte kindlustusseltsidele.

Väidetavasti on musta kasti poolt kogutud andmed “anonümiseeritud” ning neid ei seostata auto omaniku või juhiga, ent arvestades tehnoloogia ja andmebaaside olemust, peab olema üsna naiivne, et vastava väite tõesusesse uskuda.

Liidus müüdavad autod peavad alates 2022. aasta juulist olema varustatud ka juhti kiiruse ületamisest teavitava süsteemiga.

Tegemist on järjekordse arenguga üldises tendentsis, mille kohaselt valitsused tungivad üha jõulisemalt kodanike privaatsfääri, elimineerides samm-sammult inimeste vabaduse aluseks olevat personaalset autonoomiat. Trendide lõppsihiks on totaalsele tsentraalkontrollile üles ehitatud süsteem, kus iga liiklusvahendit on võimalik kesksest juhtimispuldist välja lülitada niipea, kui kodanik ei ole käitunud piisavalt õiguskuulekalt.

Hiinas täna faktiliselt rakendatavaid elanikkonna jälgimise ja kontrollsüsteeme arvesse võttes on võimalik näha, kuidas vastavat lahendust saab kasutada motoriseeritud liiklemise võime tühistamisel juhul, kui kodaniku “sotsiaalne krediit” on langenud allapoole lubatud taset. Seda tänu maksmata kommunaal- ja elektriarvetele, trahvidele või lõppastmes ka ideoloogiliselt keelatud seisukohtade avaldamise pärast sotsiaalmeedias.

Allikas


Jaga artiklit sõpradega


SEOTUD LOOD:

Tasuta uudiskiri
Hoia end Makroskoobis!

Saadame korra nädalas sinu e-postkasti kokkuvõtte nädala jooksul ilmunud olulisematest lugudest ja uudistest.