fbpx
Keskkond & Inimkond

Ameeriklased tahavad elektriautod tagasi sisepõlemismootoriga masinate vastu vahetada

Majandustrende jälgiva ettevõtte McKinsey 12. juunil avaldatud uuring näitas, et 46% ameeriklastest ning 49% uusmeremaalastest, kes omavad elektriautosid, plaanivad järgmiseks soetada traditsioonilise sisepõlemismootoriga sõiduki. Paistab, et isegi triljonid dollarid, mis viimase kümnendi jooksul maksumaksjate kulul “roheliste” toetustena laiali on jagatud, ei saa terve mõistuse ja vaba turu vastu.

Peamiste probleemidena elektriautode kasutamisel tõid tarbijad välja ebapiisava avaliku laadimisinfrastruktuuri, suured ülalpidamiskulud ja pikamaareiside keerukuse.

Vaid 9% üle maailma küsitluses osalenutest peab elektriautode avalikku laadimistaristut piisavaks.

Esile toodud mured on kooskõlas USA riikliku elektrisõidukite infrastruktuuri loomise programmi aeglase käivitamisega. Elektrisõidukite kasutuselevõttu toetavale andmeanalüüsile pühendunud ettevõtte EVAdoption andmetel oli käesoleva aasta maikuu seisuga käivitatud ainult kaheksa uut jaama ning 23 osariiki on alustanud 5 miljardi dollari suuruse föderaalprogrammi vahendite kasutamist.

USA ei ole ainus riik, kes seisab silmitsi elektriautode laadimisega seotud probleemidega: vaid 9% üle maailma küsitluses osalenutest peab elektriautode avalikku laadimistaristut piisavaks.

Sisepõlemismootoriga autole üle minna soovivate elektrisõidukite omanike osakaal riigiti ning vahetuse põhjendused ülemaailmsete protsentidena.

McKinsey iga kahe aasta tagant korraldatavas uuringus esitati umbes 200 küsimust enam kui 30 000 tarbijale 15 riigis ning see hõlmas üle 80% ülemaailmsest elektrisõidukite müügist.

Ülemaailmne uuring näitab, et üldine valmisolek kaaluda elektriautode kasutamist on veidi suurenenud, kusjuures 38% neist, kes ei oma praegu elektriautot, soovib oma järgmise sõidukina näha kas pistikhübriidi või täiselektrilist sõidukit, võrreldes 37%-ga 2022. aastal.

Kui Ameerika Ühendriikides soovib 46% küsitluses osalenud elektrisõidukite omanikest järgmiseks soetada sisepõlemismootoriga auto, siis ülemaailmselt on selliste vastajate osakaal 29%. Seevastu 21% üle maailma vastanutest ei soovi kunagi elektrisõiduki kasutamisele üle minna ning neist 33% nimetavad peamise probleemina laadimisraskusi. Huvitav on ka märkida, et 37% elektrisõidukite omanikest kaaluvad oma järgmise sõiduki soetamist interneti teel ning 59% soovivad tulevikus kasutada rohkem digitaalse ühenduvuse teenuseid.

Tarbijate eelistused elektriautode, pistikupesade ja sisepõlemismootorite osas koos muutuvate ülemaailmsete eeskirjadega teevad autotööstuse ja selle tarneahela tegevuse planeerimise keeruliseks. Kevin Laczkowski, McKinsey autotööstuse ja montaaživaldkonna ülemaailmne kaasjuht, võttis olukorra kokku järgnevalt: “Originaalkomponentide tootjad ja tarnijad peavad nüüd investeerima mitmesse tehnoloogiasse. Praegu valitseb ülim ebakindlus, nagu peaaegu ei kunagi varem.”

Makroskoop saab ilmuda üksnes oma lugejate ja kuulajate toel. Juhul kui ka Sina oled huvitatud Makroskoobi edasisest ilmumisest, saad teha selleks omale jõukohase annetuse käesoleva loo lõpus toodud rekvisiitidel. Tänan tähelepanu ja abi eest!

Allikas

Aita Makroskoobil edasi ilmuda

Hea külastaja… Tänan Sind, et oled meie lugejaks! Kuna Makroskoobi tegevuse jätkamine nõuab palju tööd ning väljaminekuid, sõltub portaali edasi püsimine oma lugejate toetusest, ilma milleta pole paraku ka Makroskoopi.   

Kui soovid, et Makroskoop avaldaks ka edaspidi kaalukaid uudiseid, läbinägelikke analüüse ja mõtlemapanevaid arutelusid, siis saad sellele kaasa aidata, tehes pangas püsikande (või erakorralise suurema toetuse) portaali kontole:

ANNETUSE SAAJA: OÜ Nanoskoop

KONTO NUMBER: EE687700771007683571

SELGITUS: Makroskoobi annetus

Kuigi Makroskoobi lugejate majanduslikud võimalused on erinevad, on iga annetus portaali edasikestmise jaoks erakordselt oluline ning suure tänuga vastu võetud.

Aitäh!

Esifoto: Johnnie Rik/Shutterstock.com

SEOTUD LOOD:

Jaga sõpradega:
Tasuta uudiskiri
Hoia end Makroskoobis!

Saadame korra nädalas sinu e-postkasti kokkuvõtte nädala jooksul ilmunud olulisematest lugudest ja uudistest.