fbpx
AudioMajandus & Raha

BMW juht: EL-i elektriautode programm hävitab enamuse Euroopa autotööstusest

BMW juhi sõnul tähendab Euroopa Liidu sisepõlemismootoriga autode keelustamise programm, et suur osa Euroopa autotööstusest läheb pankrotti.

Loo AUDIOVERSIOON on kuulatav lehekülje lõpus

BMW juhatuse esimees Oliver Zipse väitis usutluses majandusväljaandele The Financial Times, et Euroopa Liidu kava keelustada täielikult uute bensiini ja diiselmootoriga sõiduautode ja kaubikute müük aastaks 2035 kujutab endast eksistentsiaalset ohtu kogu Euroopa autotööstusele.


“Soovin käesolevaga saata välja väga konkreetse sõnumi: see on vahetu risk kogu Euroopa autotööstusele,” lausus Zipse.


Zipse sõnul on BMW-suguste prestiižete ja kallite markide väljavaated Euroopa Liidu poolt peale surutud sundelektrifitseerimine üle elada paremad kui keskmise ja soodsama hinnaklassiga autode tootjatel, kes ei suuda tulevikus konkureerida Hiina elektriautode tootjatega, kelle poolt pakutavad analoogid on samaväärsed, ent märgatavalt odavamad.


Euroopa Liidu sisepõlemismootoriga autode müügi keelu rakendamine tähendab Zipse väitel seda, et taskukohaste erasõidukite turg kaob Euroopas kas täielikult või võetakse tervenisti üle mitte Euroopa päriolu tootjate poolt.

Euroopa Liidu sisepõlemismootoriga autode müügi keelu rakendamine tähendab Zipse väitel seda, et taskukohaste erasõidukite turg kaob Euroopas kas täielikult või võetakse tervenisti üle mitte Euroopa päriolu tootjate poolt.


Euroopa Liidu liikmesriigid kiitsid märtsis heaks uute heitenormide regulatsiooni, mille kohaselt Euroopa Liidus keelustatakse süsinikdioksiidi väljastavate sisepõlemismootoritega autode müük täielikult alates 2035. aastast.


Palju furoori põhjustanud regulatsioonid võeti vastu pärast seda, kui Euroopa suurimaks autotootjaks ning autoturuks olev Saksamaa surus läbi erandi niinimetatud e-kütusel sõitvatele sisepõlemismootoriga autodele, mida on lubatud müüa ka pärast 2035. aastat.

Allikas


Adrian Bachmanni kommentaar:
BMW juhatuse esimehe prognoos on kahaneva rikkuse ja vabaduse ajastu vaimu silmas pidades igati loogiline ja ootuspärane. Elektriautode võrreldamatult lihtsam tootmisprotsess tähendab paratamatult ligi kahe kolmandiku autotööstuse tööliste üleliigseks muutumist järgnevatel aastakümnetel.


Kui lisada antud trendile üha kasvav tootmisprotsesside automatiseeritus ning sisepõlemismootoriga autode tootmise keelustamine, näeme, et Euroopa autokultuuri hävitamine nii autode tarbimise kui tootmise poole pealt sobitub peatükina hästi Euroopa Liidu poolt viljeletavasse Euroopa kultuuri hävitamise suuremasse programmi.

Euroopa autokultuuri hävitamine nii autode tarbimise kui tootmise poole pealt sobitub peatükina hästi Euroopa Liidu poolt viljeletavasse Euroopa kultuuri hävitamise suuremasse programmi.

adrian bachmann


Huvitav küsimus siinkohal on mõistagi see, kui suur osa Euroopa inimestest ei ole tänini aru saanud, et nende üle valitsev võim on käivitanud tänaseks täieulatusliku programmi nende pauperiseerimiseks ja orjastamiseks? Euroopa Liidu poolt ehitatavas tulevikus elav eurooplane ei reisi, ei söö päris toitu, ei tarbi võimude poolt narratiivselt korrektseks sertifitseerimata meediat ning päris kindlasti ei liikle oma autoga, et avastada seda osa maailmast, mida ta soovib parajasti avastada. Inimeste elud (või pigem eksistents) saavad tuleviku “vabas Läänemaailmas” olema üha rangemalt normeeritud, reguleeritud, sertifitseeritud, sanktsioneeritud ja ideologiseeritud.


Suuremas plaanis klapivad BMW juhi hoiatused Euroopa ikoonilise autotööstuse välja suretamisest ideaalselt ka Läänemaailma üle valitseva eliidi projektiga kaotada keskklass ning teha töölisklass õnnelikuks nende omandi rüüstamise, rekvireerimise või kättesaamatuks maksustamise kaudu.

Euroopa Liidu poolt ehitatavas tulevikus elav eurooplane ei reisi, ei söö päris toitu, ei tarbi võimude poolt narratiivselt korrektseks sertifitseerimata meediat ning päris kindlasti ei liikle oma autoga, et avastada seda osa maailmast, mida ta soovib parajasti avastada. Inimeste elud (või pigem eksistents) saavad tuleviku “vabas Läänemaailmas” olema üha rangemalt normeeritud, reguleeritud, sertifitseeritud, sanktsioneeritud ja ideologiseeritud.

adrian bachmann


Sa ei oma mitte midagi ja oled õnnelik… ning päris kindlasti ei olegi orjale kohane omada maksimaalset isiklikku autonoomsust, vabadust ja maailmaavastamist võimaldavat tehnoloogiat, mille nimeks on auto. Auto… mis saab 21. sajandil omandama taas kord mitte paljude vabade inimeste vabadust ja võimalusi laiendava rõõmu, vaid väheste iseennast välja valinud valitute privileegi tähenduse.

Esifoto: Veyron Photo/Shutterstock.com

Adrian Bachmann on Makroskoobi temaatilise kontsepti väljatöötaja ja portaali peatoimetaja. Ta on lõpetanud Tartu Ülikooli õigusteaduskonna, õppinud EBS-i magistriõppes ärijuhtimist ning töötanud 10 aastat luureanalüütikuna Välisluureametis ja NATO peakorteris. Seejärel 4 aastat peaanalüütikuna investeerimiskulla valdkonnas. Tema missiooniks on majanduslike, poliitiliste ja julgeolekualaste protsesside ning nende omavaheliste seoste mõistetavaks tegemine nii globaalsel, regionaalsel kui ka riiklikul tasandil. Kes soovib aidata Adrianil seda kutsumust jätkata, saab seda teha läbi annetuse pangalingiga:

Jaga sõpradega:
Tasuta uudiskiri
Hoia end Makroskoobis!

Saadame korra nädalas sinu e-postkasti kokkuvõtte nädala jooksul ilmunud olulisematest lugudest ja uudistest.