Täiselektriline Porsche Taycan edestas esmakordselt müüginumbrite poolest ettevõtte legendaarseimat mudelit 911, rõhutades seni vaid bensiinimootoreid kasutanud Saksa autotootja liikumist patareitoitega elektriautode suunas.
Oktoobri keskpaigas avaldatud Porsche müüginumbrid näitavad, et Tesla Model S-le konkurentsi pakkuv Taycan ületab müüdud autode arvu poolest 911 sportautot käesoleva aasta esimese kolme kvartali jooksul mitmesaja võrra. Vahemikus jaanuar kuni september müüdi kokku 28 640 Taycani; 911 mudeleid müüdi samal perioodil 27 972.
Taycan on Porsche esimene elektriauto, mis toodi turule 2019. aasta lõpus. 911 seeria jõudis esmakordselt teedele juba 1964. aastal ning on olnud viimase poole sajandi vältel üheks Saksa autotootja paremini müüvaks ning ikoonilisemaks sportautoks.
Müüginumbrite tipus troonis Cayenne, mida müüdi esimese kolme kvartali jooksul 62 451, mis on 2,8% vähem kui 2020. aasta samal perioodil. Nõudlus Macani järele aga kasvas 12%, jõudes 61 944 müüdud autoni. Eelmise aasta sama ajaga võrreldes tegid 1% kasvu ka Panamera, mida müüdi 20 275, ning sportauto mudelid 718 Boxter ja 718 Cayman, mida müüdi kokku 15 916.
Kokku müüs Porsche esimese kolme kvartali jooksul üle maailma 217 198 sõidukit, mida on eelmise aastaga võrreldes 13% enam. Enim kasvasid müüginumbrid USA-s.
„Tellimuste raamatud on täis ja me oleme aasta viimaste kuude osas väga entusiastlikud,” ütles Porsche müügijuht Detlev von Platen. „Sellegipoolest on koroonaviiruse olukord üle maailma endiselt volatiilne ning meil on pooljuhtide tarnetega olulisi raskusi.”
Enamik Porsche müüdavatest sõidukitest on endiselt sisepõlemismootoriga, kuid eeldatakse, et üleminek elektritoitele jätkub 2023. aastal, kui autotootja tuleb välja oma teise, Macani mudelil baseeruva elektriautoga.
USA konsultatsioonifirma AlixPartnersi läbiviidud uuringust nähtub, et globaalsest automüügist moodustavad elektriautod kokku 2%. Ennustatakse, et aastaks 2030 on see näitaja juba 24%.
On raske uskuda, et Porsche juba sel kümnendil sisepõlemismootorist täielikult loobuks, mistõttu teatas teine Saksa autotooja ja konkurent Mercedes hiljuti, et nende V8 mootor nii AMG, Maybachi kui G-klassi mudelites jääb kasutusele veel „järgmiseks kümneks aastaks”.
911 seeria on Porsche jaoks liiga ikooniline, et käesoleval kümnendil selle 6-silindrilisest boksermootorist loobuda. Juhtkond teab, et kui nad seda kiirkorras teeksid, kutsuks see esile kogu maailma arvukate Porsche fännide lepitamatu meelepaha.
Allikas: Zerohedge