Majandus & Raha

Saksa autotööstus on maailmaturgudel kiiresti positsioone kaotamas 

Euroopa suurima majandusvõimu Saksamaa süsteemse tähtsusega sektoriks olev autotööstus on viimase viie aasta jooksul maailmaturgudel kiiresti turuosa kaotamas 

Alates 2018. aastast on Saksa autoeksport langenud 4,5 miljonilt ühikult napilt üle 2,5 miljoni eksemplarini 2022. aastal. Viimase viie aasta jooksul maailma autotööstuses aset leidnud muutused peegeldavad maailmamajanduse geoökonoomiliste jõujoonte üldist trendi, mida iseloomustab peaasjalikult Hiina esiletõus ning turupositsioonide kiire hõivamine viimased poolsada aastat maailmamajandust domineerinud Lääneriikide ning nende satelliit-tööstusriikide (Jaapan, Lõuna-Korea) arvelt.  

Kui Saksamaa autoeksport on viimase viie aasta jooksul langenud circa 45% võrra ning traditsioonilise rivaali Jaapani eksport samuti kahanenud 25% ulatuses, siis Hiina päritolu autode läbimüük antud perioodil on kasvanud ligi 400%, tõustes 700 000 pealt ligi 2 800 000-ni. Trendide jätkudes möödub Hiina Jaapanist maailma suurima autoeksportijana juba lähiaastatel.  

Kui Saksamaa autoeksport on viimase viie aasta jooksul langenud circa 45% võrra ning traditsioonilise rivaali Jaapani eksport samuti kahanenud 25% ulatuses, siis Hiina päritolu autode läbimüük antud perioodil on kasvanud ligi 400%.

Ülal: Saksamaa, Jaapani, Lõuna-Korea, USA ja Hiina autode eksport maailmaturgudele vahemikus 2010-2022

Graafiku allikas

Tegemist ei ole üllatava arenguga, kuna Hiinast sai maailma suurim autotootja juba 2009. aastal. Üle 90% ulatuses koduturule orienteeritud Hiina autotööstuse toodang on alates 2000. aastast kasvanud üle 1300%, tõustes 2 miljoni ühiku pealt 25-30 miljoni autoni aastas. Tänaseks ületab Hiina autotööstuse toodang maailma top 5 autotootjate seas 2.-5. kohta hoidvate USA, Jaapani, India ning Lõuna-Korea autode kogutoodangut. Muuhulgas on Hiinast saanud globaalse autotööstuse möödapääsmatult oluline turg nii tarbija, tootja kui allhankijana.  

Pikemas perspektiivis pakub Saksamaa kogumajandusest ligi kümnendiku andva autotööstuse jaoks lohutust tõsiasi, et erinevalt Jaapani ja Korea autodest pole Saksa premium-klassi tootjad Hiina autotööstuse poolt otseselt ohustatud, kuna tooted konkureerivad erinevates turusegmentides. 10-20 aasta pärast aga küll.  

Adrian Bachmann on Makroskoobi temaatilise kontsepti väljatöötaja ja portaali peatoimetaja. Ta on lõpetanud Tartu Ülikooli õigusteaduskonna, õppinud EBS-i magistriõppes ärijuhtimist ning töötanud 10 aastat luureanalüütikuna Välisluureametis ja NATO peakorteris. Seejärel 4 aastat peaanalüütikuna investeerimiskulla valdkonnas. Tema missiooniks on majanduslike, poliitiliste ja julgeolekualaste protsesside ning nende omavaheliste seoste mõistetavaks tegemine nii globaalsel, regionaalsel kui ka riiklikul tasandil. Kes soovib aidata Adrianil seda kutsumust jätkata, saab seda teha läbi annetuse pangaülekandega järgmistel rekvisiitidel:

MAKSE SAAJA: Adrian Bachmann

KONTO NUMBER: EE271010011832141226

SELGITUS: Annetus

Jaga sõpradega:
Tasuta uudiskiri
Hoia end Makroskoobis!

Saadame korra nädalas sinu e-postkasti kokkuvõtte nädala jooksul ilmunud olulisematest lugudest ja uudistest.