Site icon Makroskoop

Maailma Majandusfoorum soovib kaotada eraautod: “Võite kõndida või jagada”

Klaus Schwabi Maailma Majandusfoorum (World Economic Forum, WEF) deklareerib, et inimestel ei peaks tulevikus olema õigust omada isiklikku autot. Selle asemel lubab WEF kodanikel kas “kõndida või (autot) jagada”.  WEF-i sõnul omavad liiga paljud inimesed isiklikke sõidukeid ja lubamatu olukord tuleb lahendada autode hindade enamike inimeste jaoks kättesaamatuks tõstmisega.

https://makroskoop.ee/wp-content/uploads/2023/02/20230207-Maailma-Majandusfoorum-soovib-kaotada-eraautod-MAJANDUS-RAHA-AUDIO-1.mp3

Kuigi tuhanded eralennukid liuglevad Šveitsis Davosis aset leidvale iga-aastasele tippkohtumisele, jättes ekstravagantset transporti nautivatest miljardäridest maha hiiglasliku ökoloogilise jalajälje, on Schwabi hinnangul tõeliselt lubamatu see, et tavakodanikel on jätkuvalt võimalus omada isiklikku autot.

WEF-i avaldatud dokumendis väidab Davosi eliit, et autode ühiskasutus peab saama edaspidi osaks “ringmajandusel põhinevast lähenemisviisist“, et vähendada ülemaailmset nõudlust väärismetallide ja fossiilkütuste järele.

Šveitsis Genfis asuv isehakanud maailmavalitsejate kolleegium õpetab oma “noortele globaalsetele liidritele”, kes on tänaseks istutatud valitsustesse kogu maailmas (sh Eestis), et liiga paljud inimesed omavad erasõidukeid ja et isiklike autode hind tuleb seninägematu kütuse hinnatõusu abil tavakodanikele tulevikus kättesaamatuks teha.

Šveitsis Genfis asuv isehakanud maailmavalitsejate kolleegium õpetab oma “noortele globaalsetele liidritele”, kes on tänaseks istutatud valitsustesse kogu maailmas (sh Eestis), et liiga paljud inimesed omavad erasõidukeid ja et isiklike autode hind tuleb seninägematu kütuse hinnatõusu abil tavakodanikele tulevikus kättesaamatuks teha.

Viidates asjaolule, et “Inglismaal sõidetakse keskmise auto või kaubikuga vaid 4% ajast“, väidab WEF, et arenenud riikide inimestel ei tohiks olla õigust isiklikku autot omada. Inimesed peaksid oma autod ära müüma ning kõndima või jagama, sest “Autojagamisplatvormid, näiteks Getaround ja BlueSG, on juba  haaranud kinni võimalusest pakkuda tunnitasuga sõidukeid.”

Kogu inimkonna materiaalset heaolu ja elukorraldust fundamentaalselt muutev rohepöörde agenda ei puuduta sugugi üksnes autosid.

Eraomandi lõpp on Maailma Majandusfoorumi sõnul hädavajalik ning radikaalset ideed on kavas hakata rakendama kõigele alates autodest kuni erakodude kaotamise ja linnade projekteerimispõhimõteteni.

Selle ülemineku jaoks on ülioluline disainiprotsess, mis keskendub põhivajaduse täitmisele, mitte toodete ostmise kavandamisele,” märgib WEF. “See on mõtteviis, mis on vajalik linnade ümberkujundamiseks, et vähendada erasõidukeid ja muid kasutusviise.”

Osa “ringmajandusel põhinevast lähenemisviisist” näib ajavat niigi kõrged kütuse hinnad veelgi kõrgemale.

Eraomandi lõpp on Maailma Majandusfoorumi sõnul hädavajalik ning radikaalset ideed on kavas hakata rakendama kõigele alates autodest kuni erakodude kaotamise ja linnade projekteerimispõhimõteteni.

Hiljuti avaldatud artiklis esitas WEF oma “noorte ülemaailmsete liidrite” programmi liikmetele üleskutse, öeldes, et (erakordselt kõrged) kütuse hinnad, mida me 2022. aastal kogesime, ei ole ikka veel piisavalt kõrged. Justkui tavalised inimesed ei kannataks juba energiahindade pärast piisavalt, väidab Klaus Schwab, et kütus on praegu tõsiselt “alahinnastatud“.

WEF-i artikkel on keeruline ja ebasiiras, kuid kokku võetuna kutsutakse selles üles lõpetama kõik nafta-, gaasi- ja söetootmise maksusoodustused ning tõstma makse. See pole uus idee. Põhimõtteliselt on see sama, mis fossiilkütuste hinnakujundus nende süsinikusisalduse alusel. Maailma majandusfoorumi programmi rakendamine muudaks seni kõikide jõukate riikide elanike poolt laialdaselt kasutatud kütuste tarbimise enamiku elanikkonna jaoks kättesaamatuks luksuseks.  

WEF-i lehelt leiame aga järgmise üleskutse:

“Esiteks peaksid juhtivad demokraatlikud riigid nõustuma lõpetama fossiilkütuste alahinnastamise,  mis on peamine puhtale energiale üleminekut takistav tegur. Söe, nafta ja  gaasi tootmise ja põletamisega seotud hinnapuudujääk moodustas 2020. aastal majanduskuludest 5,9 triljonit dollarit. Ligi veerand neist kahjudest – 1,45 triljonit dollarit – tekkis 48 suuremas ja väiksemas demokraatlikus riigis. …

G20 juhtivad demokraatlikud riigid peaksid ühiselt pühenduma fossiilkütuste tootmise ja tarbimise kulutoetuste ja maksusoodustuste järkjärgulisele kaotamisele. Samuti peaksid nad järk-järgult rakendama fossiilkütuste tõhusamat hinnakujundust maksude või kaubeldavate lubade kaudu, et katta kohaliku õhusaaste, globaalse soojenemise ja muu majandusliku kahju kulud.”

Maailma majandusfoorumi programmi rakendamine muudaks seni kõikide jõukate riikide elanike poolt laialdaselt kasutatud kütuste tarbimise enamiku elanikkonna jaoks kättesaamatuks luksuseks.  

WEF-i veebilehelt saab lugeda veel kolmest meetmest, mis kõik tõstaksid ekstreemsel määral fossiilkütuste hinda. WEF põhjendab seda järgmise väitega:

“Puhtale energiale ülemineku edasilükkamisega muudavad juhtivad demokraatlikud riigid oma majanduse haavatavamaks, sõltudes jätkuvalt fossiilkütustest. Ühine tegutsemine rohepöörde edendamiseks ei ole kasulik mitte ainult kliimale, vaid on oluline ka demokraatia kaitsmiseks.”

Klaus Schwabi viimase läkituse põhipunktiks ongi tees, et fossiilkütused on praegu “alahinnastatud“. Kuigi USA (ja Euroopa) tarbijad maksavad hetkel kütuste eest turuhinda, on turuhind Schwabi ja tema jüngrite jaoks endiselt liiga madal.

See viib meid keskse küsimuseni. Kui kaua on meile antud veel armuaega, enne kui hakkame nägema, kuidas Bideni administratsioon (ja Euroopa valitsused) asuvadki võtma regulatiivseid meetmeid Maailma Majandusfoorumi programmi elluviimiseks? 

Allikas

Aita Makroskoobil edasi ilmuda!

Hea külastaja… Tänan Sind, et oled meie lugejaks! Kuna Makroskoobi tegevuse jätkamine nõuab palju tööd ning väljaminekuid, sõltub portaali edasi püsimine oma lugejate toetusest, ilma milleta pole paraku ka Makroskoopi.   

Kui soovid, et Makroskoop avaldaks ka edaspidi kaalukaid uudiseid, läbinägelikke analüüse ja mõtlemapanevaid arutelusid, siis saad sellele kaasa aidata, tehes pangas püsikande (või erakorralise suurema toetuse) portaali kontole:

ANNETUSE SAAJA: OÜ Nanoskoop

KONTO NUMBER: EE687700771007683571

SELGITUS: Makroskoobi annetus

Kuigi Makroskoobi lugejate majanduslikud võimalused on erinevad, on iga annetus portaali edasikestmise jaoks erakordselt oluline ning suure tänuga vastu võetud.

Aitäh!

SEOTUD LOOD:

Jaga sõpradega:
Exit mobile version