Majandus & raha

Hiina kaotab väliskapitali piirangud autotööstuses

Autor/allikas: SCANPIX/REUTERS/Stringer

Mõnevõrra üllatavalt otsustas Hiina alates 1. jaanuarist 2022 kaotada kõik väliskapitali piirangud autotööstuses, vastavalt Hiina Kaubandusministeeriumi ja Rahvusliku Arenduse- ja Reformikomisjoni avaldatud korraldusele.

Seni on Hiina alates 1994. aastast nõudnud kõikidelt välismaistelt autotootjatelt 50/50 osalusega ühisettevõtete loomist, omandamaks õigust kohalikule turule sisenemiseks. 2018. aastal pehmendati reegleid, lubades välisosalust kasvatada kuni 70%-ni, mis võimaldas näiteks BMW-l ühisettevõttes arendada seda mudelit.

Nüüd aga, toetudes Forbes’i infole, on strateegias tehtud kannapööre ning Hiina lubab autotööstuses täielikku välisomandit, mis peaks avama uksed uutele markidele, nagu Rivian ja Lucid, et siseneda Hiina autoturule ilma kohaliku ühisettevõtteta. Samuti võivad vanad autotootjad, nt Ford, Volkswagen, Mercedes-Benz ja teised võtta olemasolevad ühisettevõtted täies mahus üle.  

Nagu Forbes osundab, on ühisettevõtte skeemid Hiinas loodud selleks, et tagada kasumite ja tehnoloogiate riiki jäämine, aitamaks kohalikel autotootjatel areneda. Olukorras, kus üha enam Hiina autotootjaid suudavad toota ja müüa sõidukeid sadades tuhandetes ühikutes, paistab strateegia  töötavat. See liigutus võib isegi motiveerida kohalikke partnereid välismaiste tootjatega tehtud ühisettevõtetest ise välja tõmbuma.

Mõned autotootjad on hetkel osalised enam kui ühes ühisettevõttes. Näiteks Volkswagen töötab nii koostöös Shanghais asuva SAIC-i kui FAW-ga. Samuti on turul hulk kohalikke sõltumatuid ettevõtteid, nagu Nio, Geely, Great Wall ja Xpeng, mis tõenäoliselt ei moodusta lähiajal ühtki ühisettevõtet.


Jaga artiklit sõpradega


Allikas

Tasuta uudiskiri
Hoia end Makroskoobis!

Saadame korra nädalas sinu e-postkasti kokkuvõtte nädala jooksul ilmunud olulisematest lugudest ja uudistest.

Lisa kommentaar

Palun kasuta oma päris nime ja aadressi. Sinu e-posti aadressi ei kuvata avalikult.