Site icon Makroskoop

Varghävitaja tootjal napib ruumi parkimaks lennukeid, mida USA õhuvägi keeldub vastu võtmast

Meediasse jõudnud informatsiooni kohaselt on Ühendriikide peamise varghävitaja tootja Lockheed Martin hädas defektsetele lennukitele parkimisruumi leidmisega, kuna USA õhujõud keelduvad vigade rohkuse tõttu lennukeid vastu võtmast.

USA ja maailma suurima sõjatööstusettevõtte Lockheed Martini jaoks tekitab piinlikkust USA riigikontrolli raport nimega “F-35 ründehävitaja – programm, mida kimbutavad jätkuvalt tootmisvaevused ja moderniseerimise viivitused” ( “F-35 Joint Strike Fighter: Program Continues to Encounter Production Issues and Modernization Delays.” ). Riigikontrolli väitel on olukord praaklennukitega jõudnud punktini, kus Lockheed Martinil ei ole enam ruumi, kuhu USA õhujõudude poolt tagasi lükatud lennukeid parkida.

Probleemil on ka juriidiline tahk, kuna Lockheed Martini ja USA õhujõudude vahel sõlmitud lepingu alusel kuulub tootmisliinilt väljunud lennuki hävinemise riisiko õhujõududele.

F-35 varghävitaja programmi näol on tegemist kaugelt kõige suurema relvahankeprogrammiga Ühendriikide ajaloos.

F-35 varghävitaja programmi näol on tegemist kaugelt kõige suurema relvahankeprogrammiga Ühendriikide ajaloos. Kogu Ühendriikide taktikalise lennuväe selgroo moodustama pidava lennumasina aastakümneid vältava tootmise ja moderniseerimise programmi koguhinnaks on üle 2 triljoni dollari, mis ületab USA iga-aastase sõjalise eelarve enam kui kahekordselt.

Lennukit kimbutavate probleemide esiotsas on tõrked, mis esinevad selle tarkvaras ja riistvaras. Probleemide ulatus on jõudnud punktini, kus kõikidest USA õhujõududele üle antud F-35 tüüpi madala radarisignatuuriga hävitajatest vaid 15-30% on lahingvõimelised.

Kõikidest USA õhujõududele üle antud F-35 tüüpi madala radarisignatuuriga hävitajatest on vaid 15-30% on lahingvõimelised.

Probleemide ulatuse tõttu on USA õhujõud sättinud paika moratooriumi uute lennukite vastu võtmiseks seniks, kuni Lockheed Martin on tootmisdefektid kõrvaldanud. Kuigi USA valitsus keeldub avalikustamast defektsete, seni vastuvõtmist ootavate lennukite täpset arvu, hindavad eksperdid seda rohkem kui 100-le lennukile.

Lockheed Martin võitis relvahankekonkursi F-35 tootmiseks 22 aastat tagasi, pärast mida on ettevõtte aktsionärid kogenud 22 järjestikust aastat aktsia pealt makstavate dividendide kasvu.

Lockheed Martin võitis relvahankekonkursi F-35 tootmiseks 22 aastat tagasi, pärast mida on ettevõtte aktsionärid kogenud 22 järjestikust aastat aktsia pealt makstavate dividendide kasvu.

Makroskoop saab ilmuda üksnes oma lugejate ja kuulajate toel. Juhul kui ka Sina oled huvitatud Makroskoobi edasisest ilmumisest, saad teha selleks omale jõukohase annetuse käesoleva loo lõpus toodud rekvisiitidel. Tänan tähelepanu ja abi eest!

Allikas

Aita Makroskoobil edasi ilmuda

Hea külastaja… Tänan Sind, et oled meie lugejaks! Kuna Makroskoobi tegevuse jätkamine nõuab palju tööd ning väljaminekuid, sõltub portaali edasi püsimine oma lugejate toetusest, ilma milleta pole paraku ka Makroskoopi.   

Kui soovid, et Makroskoop avaldaks ka edaspidi kaalukaid uudiseid, läbinägelikke analüüse ja mõtlemapanevaid arutelusid, siis saad sellele kaasa aidata, tehes pangas püsikande (või erakorralise suurema toetuse) portaali kontole:

ANNETUSE SAAJA: OÜ Nanoskoop

KONTO NUMBER: EE687700771007683571

SELGITUS: Makroskoobi annetus

Kuigi Makroskoobi lugejate majanduslikud võimalused on erinevad, on iga annetus portaali edasikestmise jaoks erakordselt oluline ning suure tänuga vastu võetud.

Aitäh!

Esifoto: BlueBarronPhoto/Shutterstock.com

SEOTUD LOOD

Jaga sõpradega:
Exit mobile version