fbpx
AudioÜhiskond & Kultuur

USA endine aserahandusminister: Läänemaailma uueks ebajumalaks ei ole isegi enam raha, vaid anormaalsuse iha

Paul Craig Roberts

Loo AUDIOVERSIOON on kuulatav lehekülje lõpus

Paul Craig Roberts on Ameerika majandusteadlane, kes on pika karjääri jooksul hoidnud mitmeid mõjukaid positsioone Ameerika Ühendriikide poliitilise, majandusliku ning meediaeliidi absoluutses tipus. Roberts oli 1980-ndatel aastatel Ronald Reagani administratsiooni aserahandusminster ning teda peetakse “reaganomicsi” nime kandnud USA ülieduka majandusstrateegia üheks peamiseks autoriks. Pärast teenistust Ühendriikide riigiaparaadis töötas Roberts USA mõjuvõimsaima majandusajalehe The Wall Street Journal toimetajana ning Washingtoni globaalset strateegiat kujundava mõttekoja Rahvusvaheliste ja Strateegiliste Uuringute Keskus (CSIS – Centre for Strategic and International Studies) teadurina. Robertsist on viimastel aastakümnetel saanud Ühendriikide  sise- ja välispoliitika üks mõjuvõimsamaid kriitikuid, kes väljendab vana kooli ameeriklase jõulise otsekohesusega seisukohti, mida Washingtoni establishmendile ei meeldi kuulda. Mehe teadmised globaalmajanduse toimimisest ja geostrateegia teoreetilistest alustaladest ning praktilistest realiteetidest on erakordsed ning tema vabatmehe vaimust kantud talupojamõistusega analüüsid väärivad tähelepanu.  

Järgnevas arutelus mõtiskleb Roberts sellest kuidas sõgedus ja anormaalsuse iha on vallutanud tänaseks täielikult nii USA kui Läänemaailma tervikuna

Tehke oma riigile teene ja küsige endalt mõningad otsekohesed küsimused… Küsigem endilt, miks on kogu USA äri- ja finantsmaailm jõudnud tänaseks punkti, kus ameeriklased sunniti möödunud suvel terve “LGBT uhkuse” kuu tähistama seksuaalseid perverssusi? Miks arvavad Ameerika ettevõtete juhid ja juhatused, et me peaksime seksuaalse perverssuse üle uhked olema? Kes on selle massiivse organiseeritud kampaania taga, mille rünnakuobjektiks on saanud terveloomulikkus kui selline? Miks seadsid kogu Ameerika suurettevõtete juhid ja juhatused seksuaalsete ekstsentrikute huvid ettepoole oma aktsionäride huvidest ja sealjuures isegi iseendi tulemuspreemiatest? Miks me ei tähista Ameerikas perverssuse asemel enam tervemõistuslikkust?

Miks arvavad Ameerika ettevõtete juhid ja juhatused, et me peaksime seksuaalse perverssuse üle uhked olema? Kes on selle massiivse organiseeritud kampaania taga, mille rünnakuobjektiks on saanud terveloomulikkus kui selline?

Paul Craig Roberts


Arvutame näituseks kokku selle kolossaalse kahju, mida põhjustasid Ameerika suurima õllepruulija Anheuser-Buschi juhid oma aktsionäridele, minnes kaasa “virgumise” seksuaalse perversiooniga ja otsustades panna oma toodete reklaaminäoks transvestiidi.

Bestselleriks oleva õlle “Bud Light” müük langes katastroofilise sammu tagajärjel 28,5%. Anheuser-Buschi firma turukapitalisatsioon kukkus aga kolinal 18 miljardi dollari võrra. Teisisõnu: firma aktsionärid kaotasid iga oma aktsia pealt 9,46 dollarit, mis on rohkem kui 15%-line langus. Ning seejärel küsigem endilt: kuidas sunniti ühte hiiglaslikku rahvusvahelist korporatsiooni tekitama sedavõrd palju kahju endale ja oma investoritele ühe väikese, ebaolulise ja marginaalse vähemuse huvides?

Korporatsioonide iga-aastane toetus “homouhkuse kuule” muudab kehtetuks majandusteooria, mille järgi ettevõtted teenivad eeskätt oma aktsionäride huve.

Teeme veel ühe mõtteeksperimendi ja oletame, et teil oli aktsiaportfelis 1000 Anheuser-Buschi aktsiat. “Tänu” ettevõtet juhtivatele idiootidele kaotasite te just 9460 dollarit. Kujutagem nüüd aga ette olukorda, kus teie pensionifondis oli 10 000 aktsiat. 94 600 dollarit sai ülaltoodud kampaania tõttu teie säästudest hävitatud. Seejärel kujutagem ette, et olete hoopiski varahaldusfirma BlackRock, kellel on Anheuser-Buschis positsioon 100 000 osakuga. Sellisel juhul kaotasite hoobilt 946 000 dollarit. Miks siis BlackRock sponsoreerib Pride’i kuud?

Tänaseks on pimedalegi selge, et Läänemaailma üle valitseb hästi organiseeritud vandenõu, mis on sisuliselt pühendunud Soodoma ja Gomorra ülesehitamisele.

Paul Craig Roberts


Tänaseks on pimedalegi selge, et Läänemaailma üle valitseb hästi organiseeritud vandenõu, mis on sisuliselt pühendunud Soodoma ja Gomorra ülesehitamisele.

Kuid küsimus on endiselt vastuseta… kes on selle kõige taga? Miks osalevad juhtivad korporatsioonid püüdluses kukutada traditsiooniline perekond, vanemlik autoriteet, traditsiooniline moraal ja traditsiooniline ühiskond? Kes sellest hullumeelsusest võidab? Miks taluvad Lääne rahvad seda jultunud vandenõud nende vastu? Miks nad joovad jätkuvalt üleüldse Anheuser-Buschi õlut, teevad sisseoste Targetis või hoiavad oma raha mõnes “virgunud” finantsasutuses?

Kas Lääne rahvad on nii zombistunud, et neil pole enam aimugi, et see, mis aset leiab, on sõge, või… on neil oma saatusest tänaseks ükskõik?

Adrian Bachmanni kommentaar:

Robertsi tavapäraselt täpsed ja kainemõistuslikud tähelepanekud tabavad kümnesse ka antud mõtiskluse puhul. Vaadates laadi kuidas Lääne suurkorporatsioonid, millele on pikemalt heidetud ette antisotsiaalset pühendumist üksnes kasumite taga ajamisele ühiskonna kui terviku arvelt, võtavad ühtäkki vastu majanduslikult ja finantsiliselt ruineerivaid otsuseid, et edendada enamiku populatsiooni silimis mõistusevastaseid ja moraalselt vastuvõetamatuid agendasid, tekitab partamatult küsimuse, mis on antud korporatsioone kontrollivate erihuvide esmaseks prioriteediks ja miks? Kelle huvides võiks olla propageerida anormaalsust anormaalsuse triumfi enese nimel?

Arhetüüpne käsitlus pelgalt ahnusele andunud kalestunud südamega suurkapitalistidest antud näite puhul ilmsesti enam ei päde, ning anormaalsuse iha aluspõhjusi peab otsima mitte enam äriliste või sotsiaalmajanduslike, vaid juba moraaliteoloogilist laadi fenomenide hulgast.

Makroskoop saab ilmuda üksnes oma lugejate ja kuulajate toel. Juhul kui ka Sina oled huvitatud Makroskoobi edasisest ilmumisest, saad teha selleks omale jõukohase annetuse käesoleva loo lõpus toodud rekvisiitidel. Tänan tähelepanu ja abi eest!


Allikas

Esifoto: rblfmr/Shutterstock.com

Adrian Bachmann on Makroskoobi temaatilise kontsepti väljatöötaja ja portaali peatoimetaja. Ta on lõpetanud Tartu Ülikooli õigusteaduskonna, õppinud EBS-i magistriõppes ärijuhtimist ning töötanud 10 aastat luureanalüütikuna Välisluureametis ja NATO peakorteris. Seejärel 4 aastat peaanalüütikuna investeerimiskulla valdkonnas. Tema missiooniks on majanduslike, poliitiliste ja julgeolekualaste protsesside ning nende omavaheliste seoste mõistetavaks tegemine nii globaalsel, regionaalsel kui ka riiklikul tasandil. Kes soovib aidata Adrianil seda kutsumust jätkata, saab seda teha läbi annetuse pangalingiga:

Jaga sõpradega:
Tasuta uudiskiri
Hoia end Makroskoobis!

Saadame korra nädalas sinu e-postkasti kokkuvõtte nädala jooksul ilmunud olulisematest lugudest ja uudistest.