AudioMajandus & raha

ÜK toidupoed varjavad lettidel haigutavaid puudujääke mulaažidega

Foto: Twitter @jeremyselwyn1

Väljaanne The Wall Street Journal (WSJ) raporteerib, kuidas Ühendkuningriigi toidupoed sätivad oma riiulitele suvalisi kaupu, et need võimalikult täidetud paistaksid.

WSJ vahendab, et Ühendkuningriigi (ÜK) ostjad on tähele pannud, kuidas supermarketid liigutavad tooteid, kasutavad silte ning ridamisi muid taktikaid, loomaks illusiooni, et poodide riiulitel ei haiguta tühimikke.

Üheks näiteks antud fenomenist on olnud toodete, sealhulgas limonaadide, õlle ja muude jookide kastide ladumine tühjade riiulite ette, mis on reeglina olnud täidetud pakendatud toiduga. Ka šokolaadikommidega täidetud karpidest on olnud abi, varjamaks tõsiasja, et värskete köögiviljade letid on tühjavõitu.

Briti toiduainete jaemüüja Co-operative Group Limited seevastu täitis külmikuid maitseainetega, et klientide silmad ei peatuks tühjadel riiulitel.

„Meid on mõjutanud mõned tarnehäired,” ütles Co-opi pressiesindaja. „Meie meeskonnad püüavad alati tagada, et kauplused näeksid võimalikult atraktiivsed välja, ning mõnikord pakuvad juhatajad välja loovaid viise, tagamaks riiulite täidetus.”

Brexiti, tarneahela häirete ja Euroopa energiakriisi koosmõju on põhjustanud kaupade defitsiidi, kuivõrd nõudlus on endiselt suur. Riikliku statistikaameti andmetel ütles hiljutises küsitluses 17% ÜK tarbijatest, et nad ei saa enam osta vajalikke toiduaineid.

Toidupoodide jaoks on vajalik kauba niinimetatud „frontimine”, mis tähendab kaupade riiulitel ettepoole tõstmist, et pood paistaks välja võimalikult hästi varustatud. Tühjadel riiulitel on ostjatele psühholoogiliselt negatiivne mõju, mis tekitab paanikaostmist – seda, mida toidupoed tahavad iga hinna eest vältida. Teised supermarketid on ääristanud riiuleid näiteks tühjade võileivakarpidega.

Riikliku statistikaameti andmetel ütles hiljutises küsitluses 17% ÜK tarbijatest, et nad ei saa enam osta vajalikke toiduaineid.

Briti toidupood Tesco PLC jäi vahele sellega, et asendas osades kauplustes päris kaubad kaupade fotodega. Tesco pressiesindaja ütles WSJ-le, et „peibutistel” pole tarneahela kriisiga mingit pistmist. Samal ajal kasutasid Sainsbury PLC ja John Lewis Partnership PLC Waitrose & Partners tühjade riiulite täitmiseks silte.

Jaemüügi konsultatsioonifirma Get Savvy Marketing Ltd. asutaja ja tegevjuht Catherine Shuttleworth ütles, et papist kohatäidete kasutamine muudab tühjade riiulite täitmise lihtsamaks.

„On ilmselt kiirem ja kindlasti odavam täita riiulid papiga, kui kasutada mõnda muud lahendust,” nagu näiteks kaupluse riiulite ümberpaigutamine või kauba liigutamine tühimike täitmiseks, nentis Shuttleworth.

Sedasi on toidupoodide juhid mõlemal pool Atlandi ookeani üha enam kasutamas klassikalisi nippe, loomaks tarbijatele ettekujutust, et kõik on korras olukorras, kus normaalsusest on asi üha kaugemal. 

Jaga artiklit sõpradega



Allikas

Tasuta uudiskiri
Hoia end Makroskoobis!

Saadame korra nädalas sinu e-postkasti kokkuvõtte nädala jooksul ilmunud olulisematest lugudest ja uudistest.

Lisa kommentaar

Palun kasuta oma päris nime ja aadressi. Sinu e-posti aadressi ei kuvata avalikult. Required fields are marked *