Site icon Makroskoop

Rohepöörde absurd ühes pildis: USA suurim elektriautode laadimisjaam töötab diiselgeneraatori armust

Foto: Sheila Fitzgerald/Shutterstock

Harrise rantšo Tesla Superlaadija asub Kesk-California idüllilises piirkonnas San Francisco ja Los Angelese vahel. Tegemist on Ameerika suurima elektrisõidukite laadimisjaamaga, mis võimaldab laadida korraga kuni 98 Tesla elektrisõidukit. Jaam on abiks Tesla masinaga kahe metropoli vahel kulgejatele. Olukorra teeb amüsantseks asjaolu, et fossiilkütustest loobumise nimel toodetud elektriautode akusid täidetakse vähemalt osaliselt diiselkütusest saadud elektri abil.

Harrise rantšo energiavajaduste katmise viisi tõi esmakordselt avalikkuse ette uuriv ajakirjanik Edward Niedermeyer juba 2015. aastal. Tesla lubas toona, et kõik superlaadijad saavad 2021. aasta lõpuks töötama vaid taastuva energia toel. Kuid olukord Harrise rantšos näitab, et ettevõte ei ole tänini oma lubadust täitnud.
Tesla Superlaadija kõrval paikneb nimelt Shelli bensiinijaam, mille taga asub väike diiselkütusel toimiv jõujaam, mis võimaldab Tesla laadimisjaama töös hoida.

Niedermeyer märkis, et tõenäoliselt kasutavad paljud teisedki Tesla laadimisjaamad oma diisligeneraatoreid suurenenud energiavajaduste katmiseks nn Superlaadijatel, mis laevad sõiduki aku täis vaid 30-60 minutiga. Peamiselt kasvab energiavajadus pühade hooajal seoses tiheneva liiklusega.

“Tundub, et inimesed mõtlevad … et elekter on miskit, mis tuleb lihtsalt taevast või kusagilt,” märkis avaliku energiapoliitika analüütik David Blackmon. “Kuid miski peab seda elektrit tootma ja Tesla majandab seda laadimisjaama ning on otsustanud, et neil on vaja diisligeneraatorit ning paigutanud selle strateegiliselt Shelli jaama taha.”

Blackmoni sõnul on elektriautode tööstus selle kiiret kasvu toetava infrastruktuuri puudumise tõttu tänini “tugevates kasvuraskustes”, mistõttu on tõenäoline, et elektrisõidukite tootjad jäävad veel mõnda aega fossiilkütustest sõltuvaks.

Blackmon lisas, et on näinud elektrisõidukite laadimisjaama käigus hoidvat diisligeneraatorit veel ka Houstonis supermarketi juures. “Iga kord, kui mõni auto saabus jaama laadima, hakkas see diisligeneraator tööle ja tagas sedasi vajaliku elektri,” väitis Blackmon. Blackmoni sõnul on elektriautode tööstus selle kiiret kasvu toetava infrastruktuuri puudumise tõttu tänini “tugevates kasvuraskustes”, mistõttu on tõenäoline, et elektrisõidukite tootjad jäävad veel mõnda aega fossiilkütustest sõltuvaks.

“Tesla on USA-s elektrisõidukite valdkonnas teistest autotootjatest kaugel ees ja teeb, mis iganes vaja, et elekter oleks olemas kõigis laadimisjaamades, kuna Tesla suurima turu California autoomanikud nõuavad kindlust, et nad saavad oma sõidukeid Central Valley`st läbi sõites garanteeritult laadida,” lausus Blackmon. “Ning jah, selle tagamiseks on paraku vaja diiselgeneraatoreid.”

Allikas

Esifoto: Sheila Fitzgerald/Shutterstock.com

Makroskoop saab ilmuda üksnes oma lugejate ja kuulajate toel. Juhul kui ka Sina oled huvitatud Makroskoobi edasisest ilmumisest, saad teha selleks omale jõukohase annetuse käesoleva loo lõpus toodud rekvisiitidel. Tänan tähelepanu ja abi eest!

Aita Makroskoobil edasi ilmuda

Hea külastaja… Tänan Sind, et oled meie lugejaks! Kuna Makroskoobi tegevuse jätkamine nõuab palju tööd ning väljaminekuid, sõltub portaali edasi püsimine oma lugejate toetusest, ilma milleta pole paraku ka Makroskoopi.   

Kui soovid, et Makroskoop avaldaks ka edaspidi kaalukaid uudiseid, läbinägelikke analüüse ja mõtlemapanevaid arutelusid, siis saad sellele kaasa aidata, tehes pangas püsikande (või erakorralise suurema toetuse) portaali kontole:

ANNETUSE SAAJA: OÜ Nanoskoop

KONTO NUMBER: EE687700771007683571

SELGITUS: Makroskoobi annetus

Kuigi Makroskoobi lugejate majanduslikud võimalused on erinevad, on iga annetus portaali edasikestmise jaoks erakordselt oluline ning suure tänuga vastu võetud.

Aitäh!

Jaga sõpradega:
Exit mobile version