fbpx
Maailmavõim & Geopoliitika

Netanyahu käivitas kampaania internetiplatvormidel Iisraelist positiivse kuvandi levitamiseks

Iisraeli valitsus sõlmis äsja lepingu Clock Tower X nime kandva firmaga, mille ülesandeks saab olema Chat GPT ja teiste interneti teabesüsteemidega manipuleerimine, et need levitaksid Iisraeli suhtes soodsamat kajastust eeskätt nn “Z-põlvkonna” (sündinud vahemikus 1995-2012) seas.

Lekkinud info põhjal on Clock Tower palgatud looma uusi veebisaite, mille eesmärk on mõjutada seda, kuidas tehisintellekti süsteemid, sealhulgas ChatGPT, kajastavad päevakajalisi teemasid.

Clock Tower hakkab muuhulgas kasutama omalaadi “otsingumootorite optimeerimise” tööriista MarketBrew AI, mis võimaldab klientidel kohaneda algoritmidega ja suurendada oma nähtavust platvormidel nagu Google. Sammu eesmärgiks on aidata Iisraelil endale meelepäraseid narratiive inforuumis edukamalt levitada.

Clock Tower hakkab muuhulgas kasutama omalaadi “otsingumootorite optimeerimise” tööriista MarketBrew AI, mis võimaldab klientidel kohaneda algoritmidega ja suurendada oma nähtavust platvormidel nagu Google. Sammu eesmärgiks on aidata Iisraelil endale meelepäraseid narratiive inforuumis edukamalt levitada.

Kuigi avalikkusele teatavaks saanud lepingutest ei ole teada seda, milliseid sõnumeid kavatsetakse nende alusel hakata propageerima, on lepingu allkirjastamise ajastus kõnekas, leides aset ajal, mil Iisrael on Gaza palestiinlaste massilise tapmise järgselt saanud massiivse ülemaailmse halvakspanu osaliseks.

Ameerika Ühendriikide “Välisagentide registreerimise seaduse” alusel esitatud dokumentides on hetkeseisuga märgitud, et Clock Tower palgati eesmärgiga aidata „viia läbi üleriigilist kampaaniat antisemitismi vastu võitlemiseks Ameerika Ühendriikides”.

Dokumentides on ettevõtte kontaktisikuna märgitud ära Eran Shayovich, Iisraeli välisministeeriumi personaliülem. Shayovichi LinkedIn-profiilis on kirjas, et ta juhib projekti, mille eesmärk on „tugevdada Iisraeli strateegilist kommunikatsiooni ja avaliku diplomaatia jõupingutusi”.

Aruannete kohaselt on kampaania spetsiifiliseks sihtrühmaks ameeriklased, kes on kaotanud huvi Iisraeli toetamise vastu. Kampaania keskendub oma töös TikTokile, YouTube’ile, Instagramile ja taskuhäälingutele, eesmärgiga saavutada oma sõnumite levik suurusjärgus umbes 50 miljonit kuvamist kuus.

Aruannete kohaselt on kampaania spetsiifiliseks sihtrühmaks ameeriklased, kes on kaotanud huvi Iisraeli toetamise vastu. Kampaania keskendub oma töös TikTokile, YouTube’ile, Instagramile ja taskuhäälingutele, eesmärgiga saavutada oma sõnumite levik suurusjärgus umbes 50 miljonit kuvamist kuus.

Brad Parscale, Donald Trumpi 2020. aasta presidendikampaania juht, on tänaseks registreerinud ennast Iisraeli välisministeeriumi esindajaks Clock Toweri kaudu.

Parscale avalikustas muuhulgas ka oma partnerluse Saksa firmaga HAVAS Media Network. Ametlikes dokumentides on kirjas, et ettevõtet „juhendab” „Iisraeli riik”.

Parscale, kes oli ka Trumpi 2016. aasta kampaania digitaalmeedia direktor, on tuntud oma kogemuste poolest digitaalsete kampaaniate, tehisintellekti koolituse ja Z-põlvkonnale suunatud sisuloome valdkonnas.

Nimetatud areng järgneb peaminister Benjamin Netanyahu üha kasvavale rõhuasetusele sotsiaalmeediale mõjutusvahendina, mida Iisraeli riigipea on kirjeldanud kui „relva”, mida Iisrael saab oma eesmärkide saavutamiseks kasutada. Muuhulgas kohtus Netanyahu alles hiljuti Iisraeli-meelsete meedia mõjutustöötajatega.

Iisraeli sõda Gazas on alates 2023. aasta oktoobrist tapnud tänase seisuga üle 66 000 palestiinlase ja paisanud Gaza sektori sügavasse humanitaarkriisi. Juhtivad inimõiguste organisatsioonid, sealhulgas Amnesty International, on kirjeldanud Iisraeli relvajõudude aktsioone Gazas genotsiidina.

Makroskoop saab ilmuda üksnes oma lugejate ja kuulajate toel. Juhul kui ka Sina oled huvitatud Makroskoobi edasisest ilmumisest, saad teha selleks omale jõukohase annetuse käesoleva loo lõpus toodud rekvisiitidel. Tänan tähelepanu ja abi eest!

Allikas

Hea külastaja… Tänan Sind, et oled meie lugejaks! Kuna Makroskoobi tegevuse jätkamine nõuab palju tööd ning väljaminekuid, sõltub portaali edasi püsimine oma lugejate toetusest, ilma milleta pole paraku ka Makroskoopi.   

Kui soovid, et Makroskoop avaldaks ka edaspidi kaalukaid uudiseid, läbinägelikke analüüse ja mõtlemapanevaid arutelusid, siis saad sellele kaasa aidata, tehes pangas püsikande (või erakorralise suurema toetuse) portaali kontole.

Kuigi Makroskoobi lugejate majanduslikud võimalused on erinevad, on iga annetus portaali edasikestmise jaoks erakordselt oluline ning suure tänuga vastu võetud.

Aitäh!

Esifoto: miss.cabul/Shutterstock.com

SEOTUD LOOD:

Jaga sõpradega:
Tasuta uudiskiri
Hoia end Makroskoobis!

Saadame korra nädalas sinu e-postkasti kokkuvõtte nädala jooksul ilmunud olulisematest lugudest ja uudistest.