Site icon Makroskoop

Toyota möödus USA turul ajaloos esmakordselt General Motorsist suurima automüüjana

https://makroskoop.ee/wp-content/uploads/2022/01/Makroskoop-Audiolugu_Toyota-moodus-USA-turul-ajaloos-esmakordselt-General-Motorsist-suurima-automuujana.mp3

USA autogigant General Motors kaotas 2021. aastal koduturul esmakordselt 90 aasta jooksul suurima automüüja positsiooni Toyotale.

10,46 miljoni ühikuni ulatunud tootmisega maailma suurimaks autotootjaks tõusnud Toyota müüs USA turul 2021. aastal kokku 2,3 miljonit sõidukit. Kasvatades USA turul läbimüüki 10% võrra, mööduti 90 aastat USA suurima automüüja tiitlit omanud General Motorsist, mille läbimüük langes samal perioodil 13% võrra. General Motors on olnud USA turul suurimaks automüüjaks alates 1931. aastast.

Kui ajalooliselt moodustasid General Motorsi, Fordi ja Chrysleri toodangud kogu Ühendriikide autode läbimüügist 90%, siis 2008. aastaks oli see langenud pisut üle poolele koduturust, olles jätkanud kahanemist tervel käesoleval sajandil.

Kuigi käesoleval aastal oodatakse USA turul autode läbimüügi näitaja kasvu 2% võrra, jääb see endiselt oluliselt väiksemaks koroonasulgudele eelnenud ajast.

General Motorsi peaökonomisti Elaine Buckbergi hinnangul saab 2022. aastal  läbimüügi kasvu suurimaks piduriks olema jätkuv mikrokiipide defitsiit. USA suurim autotootja müüs 2021. aastal 2,2 miljonit sõidukit 2020. aasta 2,5 miljoni vastu. Ettevõtte kasumlikkust aitas säilitada keskendumine suure kasumimarginaaliga maasturite tootmisele.  

Toyota suhteline edu teiste maailma autotootjate ees tuleneb osaliselt ettevõtte otsusest varuda suuremas koguses komponente, sealhulgas mikrokiipe. Vastava strateegia kasuks otsustati pärast 2011. aastal aset leidnud maavärinat ja sellele järgnenud tsunamit, mis toona tootmise halvas.

General Motorsi peaökonomisti Elaine Buckbergi hinnangul saab 2022. aastal  läbimüügi kasvu suurimaks piduriks olema jätkuv mikrokiipide defitsiit.

USA autotootjad on viimastel aastatel kaotamas positsioone ka viimaseks bastioniks oleval koduturul. Kui ajalooliselt moodustasid General Motorsi, Fordi ja Chrysleri toodangud kogu Ühendriikide autode läbimüügist 90%, siis 2008. aastaks oli see langenud pisut üle poolele koduturust, olles jätkanud kahanemist tervel käesoleval sajandil. Viimastel aastatel on Toyota Camry ning RAV4 olnud Ühendriikides vastavalt enim müüdud sedaaniks ning linnamaasturiks.

Seotud lood

Jaga sõpradega:
Exit mobile version