Site icon Makroskoop

Rohepööre on bluff? 96% ettevõtetest taganevad “netonulli” lubadustest

Olivia Cook

Varemalt kliimamuutuste peatamise nimel süsinikdioksiidi heitkoguseid vähendada lubanud korporatsioonid püüavad roheteemadest aina enam eemalduda.

Google ja Microsoft, korporatsioonid, mida peeti alles hiljuti nn “süsinikdioksiidi neutraalsuse” suunas liikumise lipulaevadeks, on oma heitkoguseid viimastel aastatel hüppeliselt kasvatanud – Google 50 ja Microsoft 29 protsendi võrra. Hoolimata oma lubadusest saavutada 2040. aastaks “nullilähedane” CO2 heitkogus, on mõlemad ettevõtted loobunud oma keskkonnapüüdluste esiletoomisest, mis viitab nende ambitsioonikatest eesmärkidest taganemisele.

Üha rohkemate suurettevõtete vaikne eemaldumine kliimalubadustest tekitab küsimuse, kas nende algsed lubadused olid kunagi üldse tõsiseltvõetavad.

Olivia Cook

Ka AIG, üks maailma suurimaid kindlustusfirmasid, nautis veel hiljuti avalikkuse tunnustust, kui teatas oma otsusest lõpetada kõige saastavamate fossiilkütustega seotud projektide kindlustamine.

Tänaseks on USA senatis algatatud AIG suhtes uurimine, sest ettevõte jätkab väidetavalt vastuolus oma varasemate lubadustega süsinikdioksiidimahukate energiaprojektide toetamist. Seadusloojate hinnangul ei ole AIG tegevus seetõttu kooskõlas 2015. aasta Pariisi kokkuleppes seatud eesmärgiga vähendada globaalse temperatuuri tõusu süsinikdioksiidi heitkoguste piiramise kaudu.

Google’i, Microsofti, AIG-i ja teiste suurettevõtete lubadustest taganemine on osa laiemast mustrist. Ka Amazon on loobunud oma eesmärgist vähendada 2030. aastaks oma saadetistega seotud heitkoguseid poole võrra ning pika ajalooga Shell, mis ühendab energia- ja naftakemikaalide valdkonnas tegutsevaid ettevõtteid, on taganenud oma plaanist investeerida ülemaailmsetesse süsinikdioksiidiheite vähendamise projektidesse, sh metsade säilitamisse. Teine naftagigant BP on samuti oluliselt kärpinud kohustusi vähendada heitkoguseid 2030. aastaks kuni 40 protsenti.

Google’i, Microsofti, AIG-i ja teiste suurettevõtete lubadustest taganemine on osa laiemast mustrist. Ka Amazon on loobunud oma eesmärgist vähendada 2030. aastaks oma saadetistega seotud heitkoguseid poole võrra ning pika ajalooga Shell, mis ühendab energia- ja naftakemikaalide valdkonnas tegutsevaid ettevõtteid, on taganenud oma plaanist investeerida ülemaailmsetesse süsinikdioksiidiheite vähendamise projektidesse.

Olivia Cook

Üha rohkemate suurettevõtete vaikne eemaldumine kliimalubadustest tekitab küsimuse, kas nende algsed lubadused olid kunagi üldse tõsiseltvõetavad.

Juhtimiskonsultatsioone pakkuv ettevõte L.E.K. Consulting tuvastas oma hiljutises uuringus, et kuigi paljud suurettevõtted on jaganud ambitsioonikaid lubadusi jätkusuutlikkuse edendamiseks, jääb nende võetud kohustuste täitmine reaalsuses sageli kesiseks.

Uuringu kohaselt ei ole 58 protsenti juhtidest oma sõnul kolleegidega ühel meelel selles, kuidas otseseid ärivajadusi ja tulevasi nn ESG (keskkonna-, sotsiaalseid ja juhtimisalaseid) eesmärke tähtsuse järgi järjestada.

Ainult 27 protsendil ettevõtetest on olemas kogu ettevõtet hõlmavad ESG tulemuslikkuse põhinäitajad ja vaid kolmel protsendil on paigas põhjalikud näitajad. Ilma selgete mõõdikuteta on ettevõtetel keeruline jälgida oma edusamme või siduda juhtkonna boonuseid ESG-tulemustega, mis raskendab jätkusuutlikkuse eesmärkidele pühendumist.

Ainult 27 protsendil ettevõtetest on olemas kogu ettevõtet hõlmavad ESG tulemuslikkuse põhinäitajad.

L.E.K. Consultingu uuring

Teine oluline väljakutse on eesmärkide väline kooskõlastamine sidusrühmadega. Ligikaudu 34 protsenti juhtidest tõi välja strateegilise kooskõlastatuse puudumise välispartneritega, samas kui 33 protsenti nimetas ettevõttesiseseid kultuuriprobleeme takistusena ESG eesmärkide saavutamisel. Vajalike oskuste ja mõtteviisi puudumine organisatsioonis raskendab omakorda otsuste tegemist ja aruandekohustuse täitmist.

Kui küsiti, millistes valdkondades on nende organisatsioonid kõige vähem valmis ESG eesmärkide saavutamiseks, tõi 43 protsenti juhtidest esile puudused tasustamis- ja stiimulite raamistikus ning 40 protsenti mainis soodsa kultuuri ja juhtkonna pühendumise puudumist.

Makroskoop saab ilmuda üksnes oma lugejate ja kuulajate toel. Juhul kui ka Sina oled huvitatud Makroskoobi edasisest ilmumisest, saad teha selleks omale jõukohase annetuse käesoleva loo lõpus toodud rekvisiitidel. Tänan tähelepanu ja abi eest!

Allikas

Aita Makroskoobil edasi ilmuda

Hea külastaja… Tänan Sind, et oled meie lugejaks! Kuna Makroskoobi tegevuse jätkamine nõuab palju tööd ning väljaminekuid, sõltub portaali edasi püsimine oma lugejate toetusest, ilma milleta pole paraku ka Makroskoopi.   

Kui soovid, et Makroskoop avaldaks ka edaspidi kaalukaid uudiseid, läbinägelikke analüüse ja mõtlemapanevaid arutelusid, siis saad sellele kaasa aidata, tehes pangas püsikande (või erakorralise suurema toetuse) portaali kontole:

ANNETUSE SAAJA: OÜ Nanoskoop

KONTO NUMBER: EE687700771007683571

SELGITUS: Makroskoobi annetus

Kuigi Makroskoobi lugejate majanduslikud võimalused on erinevad, on iga annetus portaali edasikestmise jaoks erakordselt oluline ning suure tänuga vastu võetud.

Aitäh!

SEOTUD LOOD:


Jaga sõpradega:
Exit mobile version